Turkiet, Alanya!

För er som inte vet och känner mig så var jag i Turkiet, Alanya heter staden som jag var i, tre gånger under 2010. Första gången var jag där i april och då åkte jag ensam. Andra gången åkte jag med en kompis och min stora syster, det var riktigt roligt och då fick jag även se diskona och mer av staden. Diskona är jätte roliga, MEN man kan ju inte förvänta sig att se fräsch ut när man ska gå hem. Man blev så jäkla svettig så det var inte sant. Det var då inte bara jag som var svettig utan precis alla som var där, men va fan gjorde det :D Drinkarna var rätt dyra, men de snåla ju inte direkt på spriten. :D Jag köpte en drink när vi var ute en gång, jag kommer ihåg att han sa 25 TL, det är väl ca 125 svenska kronor tror jag, men jag hade bara en tjuga och var lite på kanelen redan så jag tog drinken gav han tjugan och en blink och sen gick jag hahaha :D Som straff: Jag brände mig på det jäkla tomteblosset som han satt i :D
Tredje gången jag åkte ner så åkte jag ner med samma kompis. Vi åkte ner mest pga att hon hittade en påg där nere och ville ner en gång till och träffa honom och det gick bra för min del ;) Vi hade även roligt tillsammans denna resa, men på kvällen skilldes vi ofta åt och gick åt varsitt håll. Hon gick med sin påg och jag stannade vid "mina" affärer och hjälpte till :D De som jobbade där var jätte trevliga killar och roliga. Vi kan ju säga att vi spenderade ca 75% av vår resa i de två butikerna. :D Den ena var " Jennys" och den hette Bella store och den andra var "min" och den hette Yorma Textile Center :D Jag minns första gången vi gick in i Yorma Textile Center, det var en kille, Heval, men han påminde som tusan om en på mitt gym som heter Andreas och det första jag sa var :D - Men shit vad lik du är Andreas :D
På svenska sa jag det dessutom hahaha Men han fattade för han kunde ju svenska såklart.

Det var en annan sak man fick passa sig med, de flesta kunde lite svenska och vissa kunde rätt mycket. Jag råkade ju ut för en pinsam händelse i en butik och jag höll på att dö av skam, men Martina och Jenny höll på att dö av SKRATT :D
Jag stod och prova an munkjacka med Ed Hardy och sen brister jag ur mig
- Men fy fan vad mitt flägge syns :/
Han som jobbade där börjar då snacka svenska och säger
- Men vi kan kolla om där är en storlek större
Jag kollar på honom i skräck och säger
- Kan du svenska? :O
- Ja det är klart jag kan :)
Sen kan ni ju själv tänka er hur jag blev :D Fy för säger jag bara :D

Denna gången ville jag även se borgen, dock fick jag endast se den på natten :/ Så man såg inte så mycket för den sägs vara fin. Dock så fick vi se palorama som de säger, man kan se ner över typ hela Alanya, väldigt fint på kvällen med alla hus ljus och lampor från hamnen där diskona är :) Det borde ni kolla när ni är där.

Sen trafiken är en annan historia usch säger jag bara. De kör som galningar och stannar gör de ju knappast utan är man ivägen tutar de en bit innan så man hinner springa eller kasta sig åt sidan :D Helt sjukt. Vi såg en olycka när vi var där andra gången. En bil krockade med en moped med två pojkar på. De klarade sig sa de, så det var ju bra.

Nej ni får höra mer en annan gång! :)

Ha en underbar dag gottfolk!

             
På svågertorp innan vi ska ta tåget till Kastrup för att åka till Alanya! :D

                      
                                 Bilder jag tog i taxin på väg till Alanya.

                       


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0