Tunisien!!

Hej allihopa!
Nu ar jag nere i Tunisien. Idag sken solen lite, men nu ar det kallt igen. Det ar riktigt kallt i lagenheten, man kan nastan inte ga  pa bara golvet utan jag snor Mohameds inne skor :D Flygresan gick bra, jag behovde inte vanta sa lange nar jag mellanlanda i Tyskland utan hann titta lite i boken jag fick av min familj. Pa flygplatsen i Tunis sa motte Mohamed, Sami och Samis flickvan upp mig. Mohamed gav mig en bukett blommor. Sen vaxla jag ut pengar och sen begav vi oss till Sousse. Bilresan gick bra, men det ar stor skillnad pa trafiken, de stannar for INGEN :D Men Sami korde bra, plus att det var bra musik i billen haha :D
Nar vi kom fram sa gick vi upp i lagenheten. Den var riktigt fin. Tva sovrum, ett badrum, kok och storarum. Jag kollade runt och sen satt vi och snackade lite, han gav mig aven en till present. Ska oppna den sen en dag :) Sen ringde Mohamed efter Sami sa kom han och hamtade oss och da korde vi till affaren sa vi kunde handla lite. Vi handlade sa vi kunde gora lite middag ocksa. Till middag igar at vi kyckling, potatis, gronsaker och Mohamed gjorde nagonsorts sas. Vi hade aven brod till, de har alltid brod :D Sen efter middagen sa diskade Mohamed allt och sen sag vi pa tv. Sami fixade ett simkort till mig och vanliga spelkort sa vi kan spela kort. Vid klockan 21 sa gick vi och lade oss, jag var riktigt trott efter en lang dag.
Idag sa vaknade jag vid halv tio, da duschade jag och at frukost, youhurt och brod. Sen gick jag in och la mig och lyssna pa musik och spela harpan pa mobilen, dock somnade jag igen haha. Sen vaknade vi vid ett igen. Da gjorde vi oss iordning och sen gick vi till kafe och drack kaffe och vatten. Da kom aven hans kusin Atef dit och satte sig och vi snackade. Sen gick vi ivag och kakade middag, kyckling, ris, pommes, sallad. Nu sitter jag pa internetkafe och skriver och Mohamed gar runt lite. Sen ska vi hem och spela kort eller nagot.
Jag hoppas ni har det bra!
Puss och Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0