Förändrade!!

Idag har jag varit på min vft praktik. Jag skulle hålla egen lektion i ett ämne min handledare på vft:n och mentorn på högskolan hade vat och de valdesamhällskunskap, demokrati. Ett ämne jag ärså jävla dlig på och typ inte bryr mig ett skit om!!
Jag skriva mål som jag aldrig gjort förr och jag visste och kände att det gick skit dåligt, frågorna jag valt ut kände jag också att de var för lätta för dem.

Efter lektion skulle jag prata med min handledare innan det var konferens och hon var ju inte sen på att påpeka hur jävla dåligt det var. Hon kom bara med negativitet hela tiden.

Någon som kan komma med ideér hur man kan göra i ämnet demokrati som lockar eleverna??

Jag hade tänkt att det skulle göra klart det de fick av mig idag och sen skulle jag försöka fixa en film som de kan få se som handlar om demokrati.

Ända sen min mentor var och hälsade på så är min handledare så jävla sur och sätter ribban så jävla högt så det känns som det är ouppnåeligt. Hatar den jäkla idioten.

Längtar tills denna vft perioden är över för att vara på skolan är inget för mig, eller så har man en jävligt dålig handledare som bara trycker ner en hela tiden??


Vad kan jag göra??


Nu var det slut på mitt klagande.

Ni får ha det så bra så länge!!

Kommentarer
Postat av: Daniel

Skolka vetja!

2009-05-07 @ 08:46:38
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Sanna

Ja har varit med om exakt samma sak, men jag brukar använda lektion.se om en idé bank på olika saker och lektioner man kan använda sig av när man ska planera och utföra. Prata med barnen vad demokrati är för dem, de kan ge tips på hur de skulle kunna tänka sig jobba med det, vad vill dem lära sig om det och vad vet dem innan där får du en inblick i vad de kan redan och lättare att planera saker då så att det inte blir för lätt och inte för svårt . Håll huvudet uppe ! :)

2009-05-07 @ 12:14:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0