Hemma i Sverige igen!

Hejsan Svejsan! Nu är jag hemma i Sverige igen efter att ha varit i Tunisien i 33 dagar, känns väl lite sådär. Det är skönt att träffa min familj igen och förhoppningsvis få börja jobba lite igen för det har jag saknat. Sen kommer jag ju dra ner i sommar igen och stanna, åtminstone 1 månad igen, kanske 2 om jag har pengar till det vill säga. Min kompis ska ju ner så förhoppningsvis så kan kanske hon och henne kille komma till oss och vara där också. De ska vara i den stora huvudstaden Tunis och den gillar jag inte alls, det är för mycket liv och rörelse där och jag vill ha mer lugn och ro liksom. Det har varit 33 sköna dagar med min älskling. Att få vakna upp med honom bredvid mig varje dag och vi lagade middag tillsammans och såg på tv och sånt var så mysigt. Nu får man vänta någon månad innan man kan åka dit igen. Vädret har ju inte direkt varit något sommar väder, utan det har varit runt 8-10 grader på dagarna och ibland hade vi tur och då var solen framme. På kvällarna var det ännu kallare. Det hade väl varit okej om man haft bra kläder, men jag tyckte att Mohamed sa att det var lite varmare så jag hade bara leggins med mig och en skinnjacka och då var det riktigt kallt. Även i lägenheten var det riktigt kallt. Igår när jag kom hem så hämtade mina systrar mig, Hannah, Jenny och Frida och sen körde vi iväg till en restaurang för vi skulle käka lite middag, där mötte även min andra syster upp oss med sin pojkvän :-) Det var riktigt trevligt och maten var god, dock var det en lite avancerad restaurang tyckte jag hahaha. Vi gick även upp till vår faster och snackade lite med henne, hon är alltid så glad och rolig att snacka med :-) Idag sov jag länge, måste försöka få rätt på min sömn så jag inte sover så länge på dagarna som jag och Mohamed gjorde i tunisien. Idag ska jag ta det lugnt och fixa med min resväska. Tvätta lite tänker jag också göra :-) Hoppas ni har en trevlig dag!?! Puss och Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0