21/2-2012

Tjena!!
Som jag skrev igår så har ju alla kidsen sportlov denna veckan och där är min yngsta syster Frida inräknad och det märks. Hon har de värsta utbrotten man kan tänka sig och hon är så jäkla jobbig ibland för hon vet inte när det är dags att sluta. Då ska man stå ut med det i en vecka :P Jaja man äverlever väl.

Under dagen har jag inte gjort så jätte mycket, diskat lite och sen gjorde Frida och jag hemlagad pizza, blev riktigt smarrigt. Nu framåt kvällen har jag ringt runt en massa, jobbiga samtal och jag har aldrig darrat så mycket på mina händer förr, men det behövs göra så man får väl ta det.

Strax (hoppas jag iallafall) så kommer väl Mohamed in på skype så vi kan snacka lite, vi har också en hel del att snacka om och man kan bara snacka om det när vi skypar annars så förstår han inte riktigt vad jag menar när jag bara skriver det på engelskan och tro mig, han är inte dålig på engelska, men kanske bara snäppet sämre att förstå när man skriver vissa saker och när det blir invecklat.

Jag måste verkligen säga att det börjar bli sjukt tråkigt att bara sitta hemma under dagarna och inte ha något jobb. Det är så konstigt hur det kan förändras så mycket på kort tid. År 2010 då hade jag mycket jobb varje månad, förutom på sommaren när de slår ihop förskolorna och även år 2011 så hade jag helt okej med jobb och då fick jag även lite jobb där min pappa jobbar. Men nu 2012 så har kommunen bestämt sig för att dra ner på pengarna när det kommer till förskolor så de kan inte ta in vikarier så mycket mer för där är inte pengar till det och då innebär det att jag inte har något jobb :/ Det är så himla skitt och jag gillar det inte ett dugg.
Hoppas det ändras snart för annars går typ alla planer upp i rök :(

Något positivt som har kommit är ju att vi har fått plusgrader och solen har börjat titta fram mer och mer och det är väldigt skönt. Jag hoppas att våren kan komma nu för jag är trött på snön och allt detta kalla, vill kunna gå i en tunika nu och bara en kofta. Eller håller ni inte med mig??

Vad har du hittat på med idag??

Puss och Kram




Här är fyra av oss systrar!! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0