Turkiet resa nr1

Som sagt så lovade jag ju att berätta lite om mina resor.
Min först resa till turkiet gjorde jag förra året i april. Det var också första gången jag reste helt själv. Anledningen till att jag åkte ner där var för jag hade snackat med en kille som jag tyckte/tycker om och han ville då att jag skulle komma ner. Jag var lite osäker på om jag skulle åka ner, är väldigt blyg och tillbaka när det gäller nya människor och speciellt när det gäller killar. Men med lite pushningar från min kompis Malmgren så beställde jag tillsist en biljett. Jag var så sjukt nervös. Jag kommer ihåg att på flyget så hamnade jag ganska långt bak och det var så fruktansvärt kallt och jag kunde inte sova. Sen landade vi och han killen hade sagt att det var ca 27 grader, sol och varmt helt enkelt och när jag kommer ut så regnar det, Jag tänkte What the fuck :O :D Men gick fram och fick reda på vilken buss jag skulle åka med och leta reda på den och satte mig. Blev mer och mer nervös. Skickade iväg ett sms till killen, han heter Sait. Sen körde bussen iväg mot Alanya. Jag kommer ihåg hur sjukt nervös jag var, helt otroligt :D

Efter vi kört ganska lång stund så fick jag ett sms av S, han frågade hur långt jag var kommen och jag som aldrig varit där förr hade ju ingen aning, men jag skrev ner några hotell vi passerade och fick tillbaka
- You have 15 mins.
Då började hjärtat bulta ännu mer haha. Usch! Bara min familj och mina nära vänner kan förstå mig och hur jag satt där i bussen :D Iallafall så kom vi fram till Damlatas där jag skulle hoppa av. Jag tog min resväska och gick in till sidan, kollade ängsligt efter S, men såg inte honom. Då kallar en servitör på mig och börjar snacka. Jag snackar lite med honom och sen där runt hörnet en bit bort ser jag S komma i sin vit skjorta och gråa byxor. Vi hälsade på varandra och sen fixade han en taxi. Vi åkte till det hotellet som jag skulle bo på ( Det var mina föräldrar som tvingade mig att boka hotell) och jag checkade in. Jag sprang upp med väskan och sen gick jag ner igen. Då hade han beställt varsitt glas läsk haha. Vi satt där en stund sen gick vi längst stranden på strandpromenaden vid mainstreet. Vi gick till Saits brors restaurang och käkade och snackade med Yunus (S bror) och sen ville S visa var han bodde så vi gick dit. Sen var vi tvugna att traska tillbaka till mitt hotell, där bytade jag om och sen fick vi rusa iväg för S skulle börja jobba klockan 17 och den var redan 17.10 :D Oops!

Vi sprang till bussen och åkte till Prince där han jobbade. Han presenterade mig för de som jobbade där och chefen och sånt. Där var även en man från Norge, Roy, som jag snackade mycket med för jag kunde snacka svenska med honom. Väldigt trevlig. Sen snackade jag mycket med Jimmy också, S jobbade med honom.
Jag satt på hans jobb hela den kvällen och snackade med diverse folk och med S såklart. Sen när klockan blev 23 så slutade han, för de hade inga gäster direkt som var i baren, annars har de öppet till typ 02. Vi promenerade hemåt och han frågade om jag skulle sova hos honom, jag sa visst och att jag var tvungen att hämta lite saker då. Han ringde sin kompis som jobbar med hans bror och han körde oss till mitt hotell. Jag sprang upp och hämtade en väska med kläder och tandborst, sminkväska mm. Sen ner igen och in i bilen :D De kör sjukt fort i turkiet och de använder inget bälte. Kompisen (Maho) släppte av oss vid S lägenhet och vi gick upp.

Nästa dag så jobbade S mellan 13-16 och 19-typ 23. Under dagarna var jag nere på stranden och sen traskade jag runt lite. Vågade inte riktigt gå för långt utan var alltid nära lägenheten så jag hittade. Så såg alla mina dagar ut. Ibland gick jag till S hotell och satt där och när han hade paus gick vi ner till hamnen och satt där och drack te.

Jag var i turkiet mellan den 11-21 april. Egentligen så skulle jag åkt hem den 18:de, men i och med det med askmolnet så gick där inga flyg och det hade jag inget emot :D Dock så fick jag åka till ett annat hotell på måndagen, där sov jag till tisdagen. Det var ett fem-stjärningt hotell, men ganska långt ifrån centrum. Jag gillade inte det alls. På tisdagen så tog jag bussen in till centrum till S jobb, dock hade han inte börjat jobba än så jag satt och snackade med Jimmy och Roy. Då ringer apollo och säger att där går ett flyg som jag ska åka med så jag fick rusa iväg. Jimmy hjälpte mig få tag i en taxi som körde mig till mitt hotell. På vägen ringde jag Sait och berättade. Jag märkte ganska fort att jag inte skulle ha pengar till hela taxin, så när jag kom till mitt hotell så hade S ringt efter en annan taxi som var påväg och skulle köra mig till flyget. Han fick köra ganska fort :D När jag väl kom till flygplatsen så fick jag springa in med resväskan, då var det en tjej från apollo som sprang med mig. Sen kom man till först kontrollen, snabbt igenom den och sen springa vidare, denna gången med en kille från apollo, det var så sjukt pinsamt och allt folk glodde som fan haha. Sen vid inchecknings disken så hittade de först inte mig, blev lite nervös då, men tillsist så. Sen var det dags att springa igen, tur att man lämnat av resväskan denna gången haha. Kom fram till gaten och fick stå där och vänta en stund innan jag kunde komma på planet. När jag väl satt på min plats så ropade de i högtalarna att vi fick vänta i ca 30-40 minuter för där var fler som skulle med, men va f*n tänkte jag, hade ju sprungit som en jäkla galning :D

Men tillsist kom jag iväg. Vi åkte mot Arlanda. Sen på arlanda så fick vi ta bussen till Malmö. Vi satt på den jäkla bussen i 8 timmar, så sjukt långtråkigt. Men busschaffören var en glad prick.
Kom fram till Malmö och där hämtade min pappa upp mig. Sen körde vi hem till Trellehulla.

Detta blev ett väldigt långt inlägg, hoppas ni orkar läsa hela haha! :-)


Kommentarer
Postat av: Anna

låter som en härlig resa :)

2011-07-21 @ 16:05:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0