Hemlagad pizza

Idag så satte jag igång med middagen, det blev hemlagad pizza, mums!! =P
Jag tog bilder steg för steg så här kan ni få se hur jag gjorde pizzan!!



Först knåda jag ihop en deg, by the way så kom jag på att jag HATAR att göra deg!!!!!

 
Sen stekte jag upp skinkfärs som jag la på pizzan. Skivade även paprika som jag la på.

 
Hachad lök också och lade på.

Så här gick processen till.


Jag började rulla ut degen så den var rätt tunn och oval formad. Sen bredde jag ut ketchup så det täckte ända ut i kanterna så pizzan inte blir torr och så lätt bränd.


Jag strödde på lite riven ost i botten.


Ovan på osten så strödde jag på lök.


Efter löken så åkte paprikan på.


Det stekta skinfärsen åkte på efter paprikan. Jag strödde på lite ost oven på skinfärsen men det glömde jag ta bild på.


När jag tog ut den så såg den ut så här. Mums med hemlagad pizza!!

Nu åskar det och öser ner regn så jag får se om jag sätter mig och glor lite på tv, tänkte ta en powerwalk, men vill helst inte i regnet =)

GLÖM INE MIN TÄVLING MED SUPERFINA PRISER!!

// Petra



Kommentarer
Postat av: Helena:*

Mums det ser super gått ut :]

2009-09-03 @ 20:45:20
Postat av: En modells liv

vadå lösen??

2009-09-03 @ 22:47:32
URL: http://modellinglove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0