Brownies

Hehe nu på sistone har min lilla syster Hannah plötsligt börjat baka =O Jag är verkligen chockad hehe. Idag ska hon ge sig på att göra brownies, undrar hur de blir och om hon gjort framsteg sen sist hon gjorde såna då hon nämligen brände det smälta smöret =)
Ja, jag vet att det är rättså sent för att baka men ni känner inte oss. Nu ska jag strax ner och borsta mina tänder så jag inte rör brownisen =)
Receptet vi nog ska använda är detta:

100 gram smör eller margarin
1 1/2 dl strösocker
2 ägg
2 tsk vanillin
1/3 tsk bakpulver
2 msk kakao
1 dl vetemjöl
Några valnötter

Garnering:
Florsocker

Gör så här:
Rör matfettet och sockret poröst. Tillsätt därefter ett ägg i taget och rör en stund emellan varje ägg. Blanda i vanillin, bakpulver, kakao och vetemjöl. Hacka valnötter och lägg i om ni vill ha.
Bred ut smeten i en välsmord liten långpanna. Smeten ska vara 2-3 cm tjock. Grädda i 20 min på 175 grader. När kakan är klar låt den svalna och därefter skär den i fyrkanter och sikta över florsocker.

Lycka till!!

// Petra


Kommentarer
Postat av: H A I D I J A K O B S S O N

SV: hihi nej jag såg det inte heller :D

Vill du vinna en ASUS EEE dator ?

läs detta inlägg ; http://haaiidi.blogg.se/2009/september/vinn-en-asus-eee-pc-i-valfri-farg.html#comment



woho ;D

2009-09-09 @ 23:58:59
URL: http://haaiidi.blogg.se/
Postat av: Simone

Mums där! Kunde du inte lagt det på helgen! ;) Får inte äta sådant på veckan :)

2009-09-10 @ 00:58:21
URL: http://fattybom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0